Медіаграмотність та освіта

В демократичному суспільстві важливо давати можливість громадянам аналізувати, розуміти новини та розповідати про те, як громадяни можуть зробити владу підзвітною. Партнери Internews, за підтримки програми «У-Медіа», сприяють розвитку медіаосвіти та медіаграмотності серед українських громадян, журналістів, громадянського суспільства, активістів та представників влади.

Головне

  • Протягом 2014-2016 рр. програма «У-Медіа» в співпраці з Інтерньюз-Україна провела дослідження щодо впровадження медіаосвіти в середніх школах по всій Україні. Опитавши вчителів, адміністративний персонал та учнів, дослідження показало вплив і ефективність програми, а також потенційні області для зростання і покращання.

  • В березні 2016 р. Академія української преси (АУП) провела 4-ту міжнародну науково-методичну конференцію «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи» в Києві. Конференція проходила за підтримки Міністерства освіти і науки України. Понад 150 педагогів, бібліотекарів, громадських активістів та тренерів з медіа грамотності з України, Білорусії та Швеції відвідали захід.
    АУП у співпраці з Інститутом журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка та Інститутом мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського НАН України представили посібник з медіа освіти для вчителів старшої школи. Посібник, що було надруковано за підтримки програми МАТРА Посольства Королівства Нідерландів, є першою спробою інтеграції курсу з медіаосвіти до основних дисциплін. Посібник дає уявлення про базові принципи медіа освіти й допомагає розвинути навички критичного мислення.
    Конференція була підтримана Агентством США з міжнародного розвитку (USAID), Internews, програмою МАТРА Посольства Королівства Нідерландів та Посольством Канади в Україні.

  • 17 лютого 2016 року АУП разом із Харьківською академією неперервної освіти провели семінар-тренінг «Сучасний урок в умовах впровадження медіа освіти» для 70 вчителів української та російської мови та літератури. АУП розробляє практичний посібник з медіаосвіти в рамках курсу «Людина та світ».

  • 23 лютого 2016 року керівництво АУП зустрілося з Міністром освіти та науки України, Сергієм Квітом, для обговорення правової та нормативної підтримки підготовки вчителів з медіаграмотності. На зустрічі також були присутні представники Internews і Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

  • В березні 2016 року організація «Бюро аналізу політики» в рамках проекту «Медіаграмотність - у бібліотеки Сумщини» провела серію тренінгів з медіаграмотності для працівників бібліотек Сумської області. Учасники навчились розпізнавати джинсу, український термін для визначення прихованої реклами. Бюро також запустило «гарячу лінію» з юридичних консультацій для бібліотекарів.

  • В 2015 році Інститут демократії імені Пилипа Орлика провів тренінг з медіаграмотності «Як не стати інформаційною маріонеткою?» в Полтавському національному педагогічному університеті імені В.Г. Короленка. Регіональний експерт Інституту та голова Сумського прес-клубу реформ, Алла Федорина, навчала першокурсників та студентів третього курсу факультету журналістики розпізнавати пропаганду та неправдиві новини, заголовки, фотографії та відео. Інститут провів семінар з медіаграмотності для заступників Чернівецької міської студентської ради в Чернівецькому національному університеті (ЧНУ) в грудні 2015 р. Семінар було проведено в рамках проекту моніторингу, що виконувався за підтримки факультету журналістики ЧНУ та організації «Український молодіжний клуб».

  • Інтерньюз-Україна провів триденний захід в Києві для 30 журналістів та активістів з 15 регіонів України. Захід відбувся за місяць до місцевих виборів, які проходили 30 жовтня 2015 р. Мета заходу полягала в тому, щоб використати медіа в розробці місцевих кампаній для просвіти виборців та підвищення явки на виборах, перешкодити підкупу голосів, мобілізувати молодих виборців і стимулювати усвідомлене голосування. З допомогою консультантів Інтерньюз-Україна було розроблено 16 інноваційних кампаній. Незалежне журі обрало 12 студентів, які отримали невеличкі стипендії для реалізації розроблених кампаній в 10 областях України.

  • Інтерньюз-Україна розробила онлайн гру ElectUA 2015. Організація спробувала у жартівливій та ігровій формі зобразити недолугості виборчої кампанії, а також заплутаність виборчого законодавства. В гру зіграли 261,891 раз, гра отримала 4,335 вподобань на Фейсбуці та 1,580,668 хіта в Google.

News