Медійна програма в Україні
2018-2023
Про програму
Нова «Медійна програма», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID), покликана надати місцевим медіа засоби й можливості для того, щоб розширити доступ громадян до високоякісних новин та інформації. Ця програма, виконавцем якої є МГО Internews, працюватиме з 2018 до 2023 рр. та є найбільшим проектом з розвитку медіа в історії України. Загальна вартість заходів програми становить 35 млн. дол. США; ці ресурси будуть безпосередньо вкладені у розвиток незалежного медійного сектору країни.
За останні чотири роки в Україні розпочалася низка важливих медіареформ у таких сферах, як забезпечення доступу до публічної інформації та прозорості щодо власників медіа, а також становлення суспільного мовника. Нова «Медійна програма» надає підтримку українським партнерам у втіленні заходів, що мають сприяти успішній реалізації цих реформ, збільшити обсяги якісного контенту, вдосконалити механізми саморегуляції в медійній спільноті та зрештою підвищити спроможність українських медіа надавати громадянам інформацію, яка зробить їх стійкішими до зловмисного впливу та сприятиме втіленню кроків до європейської інтеграції України.
Основні завдання програми
Заходи, передбачені в рамках програми:
- Підтримка суспільного мовника та його місцевих філій.
- Збільшення обсягів і поліпшення якості медіа-контенту, що розповідає про поступ реформ.
- Поліпшення висвітлення виборчих процесів.
- Зміцнення професійного розвитку журналістів та міжрегіональних зв’язків.
- Підтримка розслідувальної журналістики.
- Надання журналістам правової допомоги з питань доступу до інформації.
- Оптимізація заходів у сфері медіаграмотності.
- Розширення заходів з медіа-моніторингу.
- Зміцнення і розширення партнерств і коаліцій.
До цільових аудиторій програми належать:
- журналісти
- медіа-менеджери
- медіа
- організації, що забезпечують діяльність медіа
- освітяни
- громадяни України
- посадовці, задіяні у втіленні реформ
Територіальне охоплення:
«Медійна програма в Україні» – це загальнонаціональна ініціатива, в рамках якої особлива увага приділятиметься наданню допомоги медіа східних (Донецька, Луганська) та південних (Миколаївська, Одеська, Херсонська) областей України.
Також є можливості для співпраці та створення коаліцій з такими категоріями потенційних партнерів:
- спеціалісти IT-сектору
- соціальні підприємці
- представники приватного бізнесу
- творчі спільноти
Гранти українським організаціям:
Програма надає українським організаціям широку підтримку для впровадження таких видів діяльності:-
Створення змістовного та цікавого контенту для телебачення, радіо, інтернет- і друкованих медіа з першочерговою підтримкою виробників контенту на сході та півдні країни.
-
Висвітлення виборчих процесів, у т.ч. виробництво збалансованого контенту, що сприяє веденню громадської дискусії зі стратегічних питань, просвіта виборців, надання правової допомоги журналістам, які висвітлюють виборчі процеси, проведення навчальних заходів, які допомагають висвітлювати виборчі процеси у такий спосіб, що сприяє зростанню довіри громадськості до них.
-
Проведення моніторингу медіа з метою оцінки якості й об’єктивності висвітлення тих чи інших тем та виявлення прихованих спроб маніпулювати громадською думкою.
-
Здійснення резонансних журналістських розслідувань та підтримка проектів у сфері журналістики даних.
-
Розширення інтеграції курсів з медіаграмотності до загальнонаціональних навчальних програм закладів освіти, у т.ч. у початковій школі; підготовка вчителів і викладачів, особливо на сході та півдні країни, що дозволить ширше використовувати модулі з медіаграмотності у навчальних програмах закладів освіти.
-
Надання допомоги місцевим партнерам з метою започаткування заходів з медіаграмотності на всіх рівнях освіти, передусім у східних і південних регіонах.
-
Підтримка місцевих ініціатив, які створюють механізми ефективного зворотного зв’язку для аудиторій, надаючи їм змогу повідомляти безпосередньо медійним організаціям чи тим, які здійснюють контроль або моніторинг, про неправдиві новини, спроби маніпулювання у медіа чи інші професійні порушення.
Результати "МПУ"
Проміжні результати:
Медіа та організації, які підтримала МПУ
- Усі області
- Черкаська область
- Дніпропетровська область
- Донецька область
- Харківська область
- Херсонська область
- Київська область
- Львівська область
- Луганська область
- Миколаївська область
- Одеська область
- Полтавська область
- Рівненська область
- Тернопільська область
- Вінницька область
- Волинська область
- Закарпатська область
- Запорізька область
Щотижневий брифер
FAQ
-
Як моя організація чи медіа може співпрацювати з «Медійною програмою»?
Ми регулярно запрошуємо офіційно зареєстровані в Україні медійні організації, медіа, неурядові організації, громадські об’єднання та інших гравців на медійному полі до подання своїх проєктних пропозицій на отримання грантів в наших відкритих конкурсах. Слідкуйте за нашими оголошеннями тут та в нашій групі у Facebook.
-
Які витрати ми маємо вказувати в бюджеті проєкту?
Бюджет має визначити основні категорії витрат, які чітко демонструють ефективність проєкту. Використовуючи форму (яка надається у кожному оголошенні про новий конкурс), вам варто вказати всі відповідні витрати, які, на вашу думку, допоможуть вам досягти цілей проєкту.
-
Якими мовами подаються проєктні заявки?
Всі заявки мають бути подані двома мовами, англійською та українською. Будь ласка, уважно ознайомтеся з вимогами та інструкціями щодо написання заявок. Більше порад щодо написання вдалих заявок на грант знайдете в цій статті, до написання якої долучилися й ми: https://medialab.online/news/vyboroty-grant/
-
Чи потрібно роздруковувати та надсилати наші заявки поштою?
Ні, не потрібно. Ми приймаємо завки лише електронною поштою (додатки у Word та Excel).
-
Чи є можливість отримувати розсилку новин?
Для того, щоб отримувати новини щодо наших нових конкурсів – буда ласка, напишіть нам з таким проханням – наша адреса: UA-MPU@internews.org