Назад до новин

Chatham House закликає до подальшої міжнародної підтримки для сприяння медіареформам та розвитку незалежних медіа в Україні

5 травня – ГО “Детектор медіа” опублікував рюзюме дослідження Strengthening Public Interest in Ukraines Media Sector, проведене відомим британським аналітичним центром у галузі міжнародних відносин Chatham House.  У дослідженні Анна Корбут, колишня репортерка медіа “Український тиждень” та співавторка матеріалів для New Eastern Europe, Carnegie Europe  та інших українських і міжнародних видань, проаналізувала сучасний медіаландшафт України.

Корбут дослідила основні виклики та можливості для вдосконалення для українських медіа, включаючи професійні стандарти, медіаграмотність та довіру громадськості. Її головним висновком було те, що міжнародна допомога та регуляторний нагляд є важливими для покращення прозорості та стійкості в медіа-секторі України, але не менш важливою є інфраструктурна підтримка для якісної журналістики та зусиль щодо медіаграмотності.

Основні висновки дослідження:

         Головними факторами, що сформували медіаландшафт України, були слабка та олігархічна економіка і вплив політичних еліт та Росії. Західні компанії вклали дуже мало інвестицій в українські медіакомпанії (і не бажають робити це найближчим часом), на відміну від медіаринків у Центральній Європі;

         Основним викликом, з яким стикаються українські ЗМІ, є небезпека фінансування з боку Росії, яка пов’язана з умовами, що суперечать професійним стандартам і перетворюють ЗМІ на інструменти пропаганди та інформаційної війни;

·       На відміну від олігархічних ЗМІ, незалежні медіакомпанії змушені боротися за виживання в нездоровому економічному середовищі. У 2020 році олігархічні медіагрупи отримали 95% доходу від реклами на телевізійному ринку. Субсидії та доходи від реклами дозволяють олігархічним ЗМІ інвестувати у контент із високоякісними виробничими цінностями, роблячи їх популярними серед глядачів;

         Міжнародна підтримка та регуляторний нагляд є необхідними передумовами для підвищення прозорості та стійкості українських ЗМІ. Слід підтримувати незалежні медіа, яким бракує ресурсів, щоб конкурувати з олігархічними ЗМІ та просувати журналістські стандарти як цінності;

·       Реформа UA:Cуспільне є позитивним прикладом того, чого можна досягти в цій галузі. Міжнародна допомога незалежним ЗМІ може бути забезпечена фінансуванням та досвідом у формі міжнародних професійних дискусій, щоб допомогти журналістам опанувати сучасні інструменти для виробництва контенту та роботи з аудиторією; і

         Потрібно більше зусиль для підвищення рівня медіаграмотності аудиторії та попиту громадян на якісний контент у довгостроковій перспективі. Україні потрібна широка кампанія з медіаосвіти, яка охоплює всі вікові та соціальні групи та включає як традиційні медіа, так і соціальні мережі. Поки що групам громадянського суспільства, які беруть участь у діяльності з медіаграмотності, бракує ресурсів для організації такої широкої кампанії.

Більше на сайті Детектор Медіа українською та на сайті Chatham House англійською.

Photo: Chuttersnap on Unsplash