Назад до новин

Детектор Медіа запустив Детектор виборів

5 вересня 2020 року стартує виборча кампанія. 25 жовтня на більшості території України пройдуть місцеві вибори — якщо до того часу Україну не поглине «червона зона» коронавірусної епідемії.

А наші колеги з “ДМ” відновили проєкт «Детектор виборів», у якому оперативно аналізують важливі події, тенденції та наративи у медіа, пов’язані з виборами.

“Ми не претендуємо на те, щоб охопити всі нюанси висвітлення виборів та медійно-політичних баталій у кожній області, районі, місті та об’єднаній територіальній громаді. Це під силу організації з ресурсом в рази більшим, ніж у «Детектора медіа» — говорять наші колеги.

Хоча моніторингові дослідження локальних медіа під час виборів в окремих регіонах вони проводитимуть. Однак у  фокусі «Детектора виборів» — перш за все всеукраїнський медіапростір. І спостерігати за ним, на нашу думку, не менш цікаво.

Читачі моніторингів «Детектора медіа» знають, що центральні медіа, базовані в столиці — принаймні, телеканали, але інших типів ЗМІ це стосується теж — замало й неохоче висвітлюють події в регіонах, окрім найбільш скандальних і резонансних (або тих, куди їхніх кореспондентів звозили у пулі перших посадових осіб держави).

Деякі області — справжні білі плями: згадок про них майже немає в загальноукраїнських новинах, поки щось не вибухне. Це означає, що з загального масиву інформації про перебіг виборів до місцевих органів влади в загальноукраїнському медіапросторі з’являтимуться найпотужніші сигнали — або ті сигнали, які хтось штучно посилив.

Деякі приклади штучного посилення сигналу ми спостерігаємо віддавна — наприклад, запаморочлива телекар’єра кандидата в мери Полтави Сергія Капліна, який роками кілька разів на тиждень з’являється в новинах каналу «Інтер», або партія «За майбутнє», яка особливо цікавить канал «1+1». Таких прикладів більшає, і ми разом з “ДМ” будемо їх відстежувати та аналізувати.

Повний текст тут.