Назад до новин

Донбас Медіа Форум досліджує етику та професійне зростання медіа

5-6 листопада – Донецький інститут інформації (ДІІ) організував сьомий Донбас Медіа Форум 2021: адаптація до викликів та пошуки ефективних рішень за фінансової підтримки Посольства США в Україні, USAID, Представництва ЄС, Уряду Чехії та ОБСЄ. Започаткований у 2015 році Донбас Медіа Форум став ключовим щорічним заходом для журналістів із різних регіонів України з особливим акцентом на Сході.

Основними темами дводенних обговорень були:

• Освіта: як сформувати нові професійні базові знання та навички протидії пропаганді та дотримання журналістських стандартів;

• Регулювання: роль держави та медіаспільноти;

• Нова етика: як висвітлювати конфлікти та чутливі для суспільства теми;

• Моделі монетизації медіа.

У ньому взяли участь близько 60 спікерів, а дискусії транслювалися в прямому ефірі зі студії Hromadske.ua на платформах Hromadske.ua та ДІІ, зібравши 31 000 переглядів.

 Основні висновки:

• Під час дискусії про дезінформацію Роман Кульчинський, головний редактор Texty.org, сказав, що агенти дезінформації вибирають емоційний тригер, вивчають проблему, розробляють повідомлення та вкидують їх в аудиторію. Аудиторія вловлює повідомлення, дезінформація вщухає, а аудиторія сама поширює дезінформацію. Кульчицький назвав це основним принципом дезінформації, а соціальні мережі допомагають цьому працювати.

• На панелі про поляризацію в суспільстві та медіа Оксана Романюк, виконавча директорка ІМІ, членкиня Комісії з журналістської етики та наглядової ради Суспільного, розповіла про причини поляризації: політики – популісти; медіа, що належать олігархам; платформи соціальних мереж, котрі постачають негативні емоції; низька якість медіа; і загострення існуючих суспільних проблем.

• Під час обговорення фінансових моделей регіональних медіа Олена Щепак, засновниця 18 000: Черкаські новини, повідомила, що наразі реклама від пулу ІТ-компаній формує близько 60% бюджету її медіа. Водночас видання інвестувало в новий комерційний відділ, який шукає рекламодавців, створює читацький клуб, а також претендує на донорські грантові кошти.

Більше на YouTube каналі Донбас Медіа Форуму.  

 

 

Фото: Донецький інститут інформації