Назад до новин

Експерти дискутували про роль медіа у місцевих виборчих перегонах

27 жовтня відбулася експертна онлайн-дискусія “Роль медіа під час місцевих виборчих перегонів”.

До дискусії долучилися: Тетяна Якубович, журналістка та редакторка проєкту Радіо Донбас.Реалії, Олександр Мартиненко, генеральний директора “Інтерфакс Україна”, Ілона Довгань, журналістка і ведуча “Радіо НВ”, Олексій Мацука, голова правління ГО “Донецький інститут інформації”, Наталія Лигачова, шеф-редакторка «Детектор медіа», Оксана Романюк, виконавча директорка Інституту масової інформації, Наталія Соколенко, журналістка і ведуча “Українського Радіо”, Микола Давидюк, політолог, Костянтин Квурт, голова правління «Інтерньюз-Україна», Володимир Носков, власкор Радіо Свобода по Харкову і області.

Основне питання, яке експерти обговорили, – як і чи змінилася роль медіа на місцевих виборах 2020 року, порівняно з 2015 роком, та можливі кроки, аби робота медіа була більш якісною під час наступних виборчих перегонів.

На жаль, я не можу сказати, що роль медіа за останні п’ять років якимось чином змінилася. Незалежні редакції намагалися інформувати виборця, залежні відпрацьовували волю своїх власників, а “середина” активно “джинсувала”.

Щодо змін: уперше за роки моніторингу ситуації в медіа Інститутом масової інформації – з 2014 року – на другому місці серед тем джинси виявилася контрагітація. На контрагітацію і чорний піар припали 19% всієї джинси. Для порівняння – ми казали, що парламентські вибори у нас були «чорні», чи що на президентських було багато фейків. Тоді було десь у 4 рази менше «чорнухи». І цей бруд лився абсолютно беззупинно. У поширення джинси активно вливавали олігархічні гроші – дуже “джинсувала” партія “За майбутнє”, багато матеріалів з ознаками замовності було у “Слуги народу”, – зазначила Оксана Романюк.

Також виконавча директорка Інституту масової інформації зауважила, що на період виборчих перегонів на місцевому рівні значно зросла кількість фейків – в інформаційному полі водночас тиражувалася тема коронавірусу, білоруських протестів, власне місцевих виборів і зросла кількість російської дезінформації щодо ситуації з Кримом.

Експерти відзначили, що медіа все ж скоротило свій вплив на населення. Найпопулярнішим залишається телебачення – при цьому власниками найбільших каналів є олігархи.

Відеозапис дискусії можна подивитися тут.