Назад до новин

IMI оприлюднив результати моніторингу висвітлення вакцинації в онлайн-медіа

2 лютого – Інститут масової інформації (IMI) опублікував результати свого моніторингу за 21-27 грудня 2020 року та 11-17 січня 2021 року про те, як українські онлайн-видання висвітлюють вакцинацію проти коронавірусу.

 Результати показали, що:

• інформаційне агентство “Укрінформ” найактивніше висвітлює питання вакцинації (9,4% новин про вакцинацію від коронавірусу), тоді як “Тиждень” та “Politeka” найменш активні – відповідно 0,5% та 0,9%;

• приблизно 9,8% контенту, пов’язаного з вакцинацією, містили маніпуляції, тоді як 19,3% контенту були прикладами конструктивних новин; *

• більшість новин в мали нейтральний тон (63,2%), 15,2% були відзначені як позитивні, тоді як 21,6% мали негативний тон (охоплювали випадки смерті, пов’язані з вакцинацією, алергічні реакції, ускладнення та неефективність);

• комунікацію Міністерства охорони здоров’я щодо вакцинації експерти IMI вважають слабкою: медіа висвітлювали суперечливі дані Міністерства про ефективність китайської вакцини та інформацію про зловживання у закупівлях вакцини;

• проросійські онлайн-медіа (112.ua та Strana.ua) просували російську вакцину «Спутник V». У їх матеріалах повідомлялося, що будуть проведені переговори між Володимиром Путіним та проросійським політиком Віктором Медведчуком про поставку цієї вакцини; і

• з усіх вакцин українські онлайн-видання висвітлювали переважно Pfizer / BioNtech (43,8% усіх матеріалів про вакцини), за ними CoronaVac (Sinovaс) – 21,4%, «Спутник V» – 14,4%, Moderna – 11,2% та AstraZeneca – 6,4 %

IMI надав практичні рекомендації для журналістів щодо висвітлення вакцинації, а саме:

• фактично перевіряти інформацію перед її публікацією, включаючи інформацію про дослідження, наприклад, хто проводив дослідження та чи правильно представлені результати;

• проконсультуватися з експертами;

• використовувати просту та зрозумілу мову для аудиторії;

• уникати зображень та відеозаписів засмучених або стурбованих людей, які плачуть під час процесу вакцинації; і

• стежити за дослідженнями щодо ставлення українців до вакцинації від коронавірусу.

*Конструктивні новини дають глядачам глибокий погляд на тему матеріалу. Вони подають контекст, перспективу, передумови та розуміння, що допомагає викликати дискусію. Конструктивні новини забезпечують більш збалансовану перспективу дійсності, охоплюючи не лише насильство, смерть, конфлікти, невдачі чи катастрофи, але також розглядають потенційні шляхи вирішення проблем, про які йдеться у публікації.

 IMI проводив моніторинг засобів масової інформації з 21 по 27 грудня 2020 року та з 11 по 17 січня 2021 року, проаналізувавши 1073 одиниць контенту в 20 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ. Серед них – 11 медіа з найбільшою аудиторією в Інтернеті та 9, які підписали меморандум Медіаруху про професійні стандарти.

 Одинадцять ЗМІ із найбільшою аудиторією в Інтернеті:

  1. obozrevatel.com,
  2. segodnya.ua,
  3. 24tv.ua,
  4. tsn.ua,
  5. strana.ua,
  6. pravda.com.ua,
  7. rbc.ua,
  8. politeka.net,
  9. 112.ua,
  10. korrespondent.net, and
  11. gordonua.com.

 
Дев’ять ЗМІ, котрі підписали меморандум Медіаруху:

  1. nv.ua,
  2. liga.net,
  3. ukrinform.ua,
  4. zn.ua,
  5. censor.net.ua,
  6. tyzhden.ua,
  7. interfax.com.ua,
  8. Suspilne.mediaта
  9. Bykvu.com

 
Більше інформації на сайті Інституту масової інформації

 

Фото Daniel Schludi на Unsplash