Міжнародні експерти говорили про протидію дезінформації на конференції «Демократія у дії»
7-8 червня – Міжнародний форум Демократія у дії: нульова корупція, організований Центром протидії корупції, головою Форуму Ганною Гопко (колишньою очільницею комітету Верховної Ради України у закордонних справах), платформою Мережа захисту національних інтересів АНТС, 30 громадськими та міжнародними організаціями і медіа. Форум залучив 65 національних та міжнародних спікерів, представників НАТО, Пентагону та ФБР, Європейської Комісії та Європарламенту, громадських діячів та журналістів-розслідувачів. Метою конференції було спільний пошук шляхів протидії гібридним загрозам демократії.
Основні тези спікерів про медіа:
• Наталя Лігачова (ГО «Детектор медіа») назвала три ключові дії, необхідні для протидії дезінформації: 1) Україна та міжнародні партнери повинні посилити законодавство про фінансову прозорість засобів масової інформації та таким чином обмежити діяльність дезінформаційних платформ; 2) підтримка якісних медіа; та 3) об’єднати зусилля медіа та бізнесу для створення рекламних майданчиків для якісних ЗМІ та підтримки медіагрантами.
• Пітер Померанцев (старший аналітик Університету Джона Хопкінса та директор ініціативи “Арена”) сказав, що протидіяти дезінформації можна двома способами: 1) регулюванням та 2) належним спілкуванням з аудиторією. Він наголосив, що дезінформація – це, насамперед, скоординована поведінка; фактичний зміст є другорядним. Померанцев зауважив, що слід створити правові інструменти для протидії дезінформації, але необхідно регулювати “не свободу слова та контенту”, а розподіл контенту. Зокрема, він рекомендує країнам заборонити підозрілі акаунти в соціальних мережах, які поширюють зловмисний контент. Померанцев сказав: “Ми повинні розуміти свою аудиторію краще, ніж пропагандисти, взаємодіяти з аудиторією прозоро і демократично”.
• Катерина Крук (менеджерка з питань громадської політики Facebook в Україні) зазначила, що важливо інвестувати в місцеві організації та факт-чекерів, а також вирішувати проблему, пов’язану з відсутністю міжнародної співпраці у регулюванні контенту. За її словами, Facebook, дотримуючись своєї корпоративної політики, може протидіяти дезінформації лише на власній платформі. За словами Крука, проблеми розподілу дезінформації є багатошаровими, і тому слід застосовувати багатовекторне рішення. Facebook, зі свого боку, працює над розповсюдженням спеціальних сервісів у різних країнах – наприклад, програм для журналістів, Індексу якості новин – і з часом вони будуть доступні в Україні, сказала Крук.
Більше на сайті ГО «Детектор медіа».
Photo: Austin Distel on Unsplash