Назад до новин

Моніторинг регіональних друкованих та онлайн-медіа показує збільшення кількості прихованої реклами

11 жовтня – Інститут демократії імені Пилипа Орлика (ІДПО) у своїх аналітичних звітах Частина 1, Частина 2 та Частина 3 за результатами моніторингу регіональних друкованих та онлайн-медіа у вересні 2021 р. відзначив збільшення кількості джинси (прихована реклама) з 8% у травні до 9% у вересні 2021 року, а також збільшення поширення прес-релізів влади з 8% до 10% за той же період. У вересні кількість немаркованої реклами була на один відсоток більше, ніж у травні. ІДПО проводив моніторинг у восьми областях: Донецькій, Луганській, Одеській, Львівській, Чернігівській, Полтавській, Дніпропетровській та Хмельницькій. Експерти ІДПО проаналізували 1592 статей друкованих ЗМІ та 2735 статей онлайн-медіа, більшість з яких завершили реформу роздержавлення.

За даними ІДПО, чернігівські ЗМІ були лідерами джинси, що досягло 21% контенту і відстежується як у друкованих, так і в інтернет-виданнях; луганські та одеські ЗМІ мали найбільшу кількість проросійських повідомлень, тоді як донецькі та львівські видання мали найбільшу кількість маніпулятивних публікацій про вакцинацію від COVID-19.

Щодо журналістських стандартів – найчастіше порушувався баланс думок та відокремлення фактів від коментарів. Експерти ІДПО пояснили, що це пов’язано з наявністю великої кількості PR-публікацій про місцеву владу та окремих політиків, а також звичкою деяких місцевих журналістів посилатися на чиновників, сайти міської ради чи прес-релізи як єдине джерело інформації.

Більше на сайті Інституту демократії ім.Пилипа Орлика.


Photo credit: GoodgoodgoodWyn from Unsplash