Назад до новин

Ми підтримали розробку онлайн-посібника для регіональних журналістів

28 серпня  в інформаційному агентстві «Укрінформ» (вул. Богдана Хмельницького, 8/16) відбулася презентація посібника «Місцева преса: посібник для ЗМІ, або як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії», підготовленого експертами Інституту демократії ім. Пилипа Орлика.

За часів активної пропаганди, розгорнутої гібридної війни усе частіше постають питання щодо майбутнього об’єктивної журналістики, дотримання професійних стандартів та редакційної незалежності. Часто чуємо про те, що журналістика мертва і все, що аудиторія ЗМІ отримує, дезінформація – більшого чи меншого масштабу.

В центрі розмов про журналістську етику, особливості підготовки матеріалів у цифрову епоху зазвичай опиняються загальнонаціональні ЗМІ. Місцевим медіа, як правило, приділяється менше уваги. Відтак у місцевих журналістів складається хибне враження про їхню вторинність, меншовартість, що, у свою чергу, позначається й на якості контенту. Натомість, на думку авторів підручника, регіональні медіа – особливий канал комунікації з аудиторією.

Здійснюючи щоденне спостереження за життям громади, вони інтегрують її, підштовхуючи до політичної активності, до контролю за владою та іншими соціальними інститутами.

Посібник написаний на основі моніторингів регіональних медіа, який здійснюється Інститутом демократії імені Пилипа Орлика за нашої підтримки. Видання призначено для працівників сучасних українських ЗМІ, студентів спеціальності «журналістика». Із посібником можна ознайомитися тут та на сайті ІДПО idpo.org.ua.

Видання складається із п’яти розділів:

Місцеві ЗМІ: на сторожі демократії

Професійні стандарти для місцевої преси за часів нових медіа

Регіональні медіа як майданчики для реклами та піару

Аудиторія локальних медіа: між очікуваннями та здобутками

Місцеві медіа у відкритому комунікаційному просторі

Автори посібника – медіаексперти Інституту демократії імені Пилипа Орлика:

Олена Іванова, професор, доктор наук із соціальних комунікацій, декан факультету журналістики Одеського національного університету імені І. Мечникова; Ольга Мойсеєва та Наталія Стеблина, координаторка одеської експертної групи ІДПО, доцент кафедри журналістики, реклами та медіа комунікацій.