Назад до новин

Новий конкурс! Медіаграмотність та стійкість до дезінформації

Квітень 2021р.

Конкурс грантів «Медіаграмотність та стійкість до дезінформації»

«Медійна програма в Україні» (або «МПУ»), що виконується неурядовою організацією Internews за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), запрошує медійні організації, незалежні медіа та організації громадянського суспільства до подання проєктних пропозицій на конкурс «Медіаграмотність та стійкість до дезінформації».

Internews співпрацюватиме з Міністерством культури та інформаційної політики (MКIП), щоб підтримати головну мету MКІП щодо заходів з медіаграмотності у 2021-2022 роках з метою підвищення обізнаності про медіаграмотність серед усіх вікових груп з акцентом на охоплення марґіналізованих громад та надання їм легкого доступу до ініціатив щодо медіаграмотності.

Internews підтримає проєкти, котрі допоможуть в реалізації одного з основних завдань «Медійної програми в Україні» – а саме, збільшення попиту населення на якісну інформацію, зокрема шляхом заходів із стимулювання медіаграмотності та критичного мислення:

·       Підтримати та розширити зусилля з медіаграмотності, щоб охопити більше шкіл, або проводити заходи, спрямовані на охоплення окремих демографічних груп, таких як аудиторії певного віку, котрі мють певний професійний профіль / захоплення, особливо на Сході та Півдні.

·       Покращити навички громадян у визначенні якісного медіаконтенту та підвищити їх стійкість до дезінформації.

·       Популяризувати навички критичного мислення та інструменти боротьби з дезінформацією.

·       Розширити наявні зусилля з медіаграмотності або інвестувати у способи зробити наявні інструменти більш ефективними та охопити ширшу аудиторію.

·       Додати елементи дослідження до діяльності з медіаграмотності та критичного мислення, щоб перевірити їх ефективність та вплив, з метою вдосконалення та розширення сфери їх застосування.

 

Цей конкурс грантів – гнучкий механізм, який надає можливості для розробки творчих, інноваційних національних та регіональних короткострокових проєктів. Ці ініціативи потребуватимуть формування медіаграмотності серед тих, хто в системі освіти та поза нею, а також за допомогою засобів, що перевищують формальне навчання, особливо для найбільш маргіналізованих груп.

Грантоотримувачі повинні продемонструвати плани щодо отримання думок та / або охоплення жінок та груп меншин.

 

 

Відбір проєктів базуватиметься на здатності заявників продемонструвати конкретні досягнення, які мають вплив – у цьому випадку бенефіціари програм з медіаграмотності стануть більш обізнаними щодо медіастандартів та стійкішими до дезінформації.

Середній бюджет наданих грантів становитиме 25 000 – 50 000 дол. США для проєктів тривалістю до 6-ти місяців залежно від концепції, часових рамок та обсягу запропонованих активностей.

Проєкти можуть зокрема мати (але не обмежуватися) таку діяльність:

·       Виробництво медіаконтенту, цікавого для широкого загалу, що стосується медіаграмотності та критичного мислення, використовуючи високоякісні візуальні ефекти, креативні концепції та інноваційні підходи до просування та впровадження ініціатив медіаграмотності.

·       Проведення кампаній з медіаграмотності, спрямованих на конкретну аудиторію (наприклад, працівників супермаркетів, водіїв автобусів, вчителів, представників місцевого самоврядування, жінок з дітьми-підлітками тощо, а не просто окремих вікових груп). Це може передбачати роботу з нетрадиційними суб’єктами у якості партнерства, таких як приватний сектор, творчі класи, релігійні лідери, відомі особи тощо над ініціативами з медіаграмотності.

·       Підвищення ефективності викладання медіаграмотності та критичного мислення в школах шляхом підготовки більшої кількості вчителів, співпраці з директорами шкіл щодо більш широкого впровадження медіаграмотності до навчальної програми, виступаючи за впровадження медіаграмотності як обов’язкової частини навчальної програми для початкових та середніх шкіл, виявлення бар’єрів на шляху впровадження медіаграмотності як обов’язкової частини шкільної програми та надання рекомендацій щодо їх подолання.

·       Організація ряду заходів з медіаграмотності та критичного мислення, вивчення їх ефективності на шляху, щоб допомогти українцям захиститися від дезінформації.

·       Підтримка заходів у бібліотеках, кафе чи інших громадських місцях, які вчать дорослих, як визначати маніпуляції та дезінформацію в традиційних ЗМІ, соціальних мережах та месенджерах.

·       Створення активностей з медіаграмотності / критичного мислення, котрі будуть привабливі для громадянам похилого віку.

·       Випуск розважального / комедійного ефіру та онлайн-контенту; міні-відео із впливовими особами; або інтерактивні вистави та ігри.

·       Розширення заходів з медіаграмотності там, де ви вже продемонстрували успіхи.

·       Проведення досліджень для вивчення ефективності ваших методів медіаграмотності.

·       Проведення моніторингу засобів масової інформації для виявлення найбільш активних каналів дезінформації, розробка методологій виявлення дезінформації за допомогою наявного програмного забезпечення або проведення тренінгової діяльності для громадянського суспільства, журналістів та інших осіб існуючим методам виявлення дезінформації та моніторингу соціальних мереж, наприклад Digital Democracy Guide to Monitoring Social Media та інші.

·       Проведення інформаційнрозяснювальних заходів для просування результатів моніторингу ЗМІ.

·       Проведення громадських інформаційних кампаній з простими, зрозумілими та легкими для запам’ятовування повідомленнями про медіаграмотність, інформаційну гігієну, критичне мислення та / або стійкість до дезінформації. Ви повинні продемонструвати знання своєї цільової аудиторії, розуміючи платформи, які вони використовують, або найкращі способи їх охоплення, а також план того, як показати не лише те, що ви охопили цю аудиторію, але й те, що її розуміння цих концепцій покращилось після кампанії.

 

ІНСТРУКЦІЯ З НАПИСАННЯ ГРАНТОВИХ ЗАЯВОК

 

Формат подачі всіх проєктних пропозицій: друкований шрифт 12 pt., Times New Roman. Структура проєктної пропозиції містить такі розділи:

I. Титульна сторінка – 1 сторінка

Ця сторінка має містити таку інформацію:

А.    Назва проєкту.

Б.     Короткий опис проєкту: один параграф, чітке й зрозуміле резюме проєкту.

В.     Організація: назва та контактна інформація – поштова адреса, e–mail, номер стаціонарного телефону, мобільного телефону та веб-сайт.

Г.     Координатор проєкту: повне ім’я та контактна інформація – e–mail та номер мобільного телефону.

Ґ. Ще одна контактна особа, яка безпосередньо відповідатиме за хід проєкту і надаватиме всю необхідну інформацію за проєктом. Повне ім‘я та контактна інформація – e–mail та номер мобільного телефону.

Д.     Тривалість проєкту (в місяцях).

Е.   Сума, що запитується в «МПУ», в у.о.

 

II. Опис проєкту – не більше 5 сторінок

А.    Опис основних цілей та завдань проєкту, що відповідають цілям проєкту «МПУ».

Б.     Діяльність, що спрямована на досягнення цілей.

В.    Очікувані результати та вплив проєкту: напишіть про те, який вплив матиме ваш проєкт, і поясніть, як ви плануєте показати, що ваш проєкт мав саме такий очікуваний вплив (наприклад, подумайте та вкажіть, який метод ви будете використовувати для відстеження результатів; яку історію успіху ви очікуєте отримати по завершенню цього проєкту).

 

Г.     Інструменти з моніторингу та оцінювання й індикатори, що вимірюють досягнення цілей та вплив проєкту.

Ґ.    Календарний план (помісячно), який пояснює логіку проєкту та його виконання.

Д.     Партнери, та

Е.   Інформація про організацію – не більше 2-х параграфів.

 

 III. Бюджет – у форматі Excel – обов’язково використовувати форму, що додається:

Бюджет має визначити основні категорії витрат, які чітко демонструють ефективність проєкту. Бюджет має супроводжуватися обґрунтуванням кожної категорії витрат (бюджетний рядок) у правій стороні таблиці.

Форма для бюджету: BudgetTemplate for proposals Internews.

BudgetTemplate_for_proposals_April2021

IV. Досвід у реалізації проєктів, не більше 1 сторінки:

А. Досвід в управлінні проєктами або бізнесом.

Б. Попередні гранти, які отримувала ваша організація.

 

Проєктні пропозиції мають бути англійською та українською мовами та їх потрібно надсилати двома окремими файлами на електронну адресу UA-MPU@internews.org

У темі листа вкажіть: “USAID-Internews Media Literacy Contest

 

Запитання приймаються по понеділках, середах та п’ятницях з 12:00  до 15:00  за цими телефонами 067-119-81-73; 067-341-42-46.

 

Кінцевий термін подання: до 17 травня 2021 р. до 18:00 год.

 

ОЦІНКА ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ

Будуть відібрані проєкти, які найкраще можуть досягти мети підвищення медіаграмотності та навичок критичного мислення громадян України.

Internews може зв’язатися із організацією-заявником, якщо буде потрібна будь-яка додаткова інформація щодо поданої пропозиції.

Зверніть увагу, що процес розгляду проєкту може тривати один календарний місяць.

Усі гранти залежать від наявного фінансування та схвалення USAID.

 

Критерії відбору проєктних пропозицій до фінансування:

Кожна пропозиція отримує певну кількість балів відповідно до наступного списку критеріїв:

1.     Проєкт пропонує інноваційний підхід у досягненні приоритетів МКІП та «Медійної програми в Україні» USAID.

2.     Проєкт зможе досягти запланованих результатів у визначений проміжок часу.

3.     Запропоновані види діяльності уможливлюють досягнення очікуваних результатів.

4.     Проєкт вказує, як заявник продемонструє вплив та успіх своєї діяльності.

5.     Заявник демонструє наявність технічних навичок, досвід та спроможність, що є необхідними для здійснення запропонованих видів діяльності.

6.    Бюджет проєкту є реалістичним, ефективним та обґрунтованим.