Назад до новин

Очільниця Наглядової ради Суспільного відповідає фактами і цифрами на критику з боку уряду

31 жовтня – Детектор медіа опублікував статтю Світлани Остапи під назвою «Суспільний мовник – це не просто UA: Перший. Пояснюємо мовою фактів і цифр». У статті Остапа спробувала пояснити, чому не можна судити про діяльність суспільного мовника виключно за рейтингами UA: Перший. Якщо розглядати разом, загальна аудиторія Суспільного складає 13 мільйонів.

 У статті надано відповідь на низку питань про те, де Суспільне знаходиться на п’ятому році реформи:

 Суспільне – це не лише телеканал. Що це?

Суспільне – це велика корпорація: два національні канали (UA: Перший і UA: Культура), три українські радіоканали (УР-1, «Промінь» і «Культура»), 23 регіональні телеканали, нова та цифрова платформа, що набирає популярності, оркестр, музичні колективи, хор та студія звукозапису.

 Чому б вам не позбутися зайвих активів? Навіщо витрачати гроші на утримання старого приміщення, яким ви не користуєтесь?

Щоб позбавитися зайвої власності  (успадкованої від колишньої державної телерадіокомпанії), необхідно внести низку змін до закону. Парламент має затвердити поправки до закону «Про суспільне мовлення», які компанії дозволяють продавати ці активи.

Чим компанія відрізняється від багатьох комерційних телеканалів України та кількох державних телеканалів (телеканали «Рада», «UATV» та «Дом»)?

Cуспільне не залежить від олігархів чи політиків і не служить інтересам будь-яких господарюючих суб’єктів чи влади. Мета Суспільного – працювати для суспільства, керуючись прозорими правилами своєї редакційної політики, із наглядовою радою, члени якої обираються громадськими організаціями та парламентськими фракціями. Влада не визначає редакційну політику і не втручається у внутрішнє прийняття рішень про розподіл коштів суспільного мовлення.

НСТУ фінансується з державного бюджету, то це державний канал?

Він фінансується із державного бюджету, але не контролюється державою. Щорічне фінансування Суспільного, гарантоване законом (0,2% від загального фонду державного бюджету за попередній рік), практично ніколи не надавалося. Вона написала, що українські експерти та експерти Ради Європи запропонували нова модель фінансування, але, незважаючи на обіцянки нового уряду, жодних рухів у бік покращення моделі фінансування не спостерігається.

Скільки грошей йде на телеканал UA: Перший?

На чотири телеканали (UA: Перший, UA: Культура, UA: Крим та UA: Київ) витрачається майже 450 мільйонів гривень (16,66 млн. доларів США). Тож неодноразове зауваження представників влади про те, що на UA:Перший витрачається близько двох мільярдів гривень, є неправильним, вважає Остапа. Решта грошей йдуть на підтримку 23 регіональних відділень, радіомовлення, цифрові платформи, служби безпеки, адміністративні та накладні витрати. Для порівняння Остапа навела приклад, що олігарх “Рінат Ахметов інвестував у свою медіагрупу 560 млн.доларів”. Це понад 15 мільярдів гривень (6,9 мільярда гривень у грудні 2020 року та 8,4 мільярда у квітні 2021 року). Це дозволяє їм створювати дорогий контент і покращувати свої рейтинги.

 Які рейтинги суспільного мовника?

Остапа пояснила, що аудиторія переважно літніх людей успадкувалася Суспільним від колишнього державного УТ-1 (Перший національний телеканал). Молода аудиторія перейшла в цифровий формат, а традиційне телебачення втрачає свою аудиторію в усьому світі. Якщо поєднати дані про аудиторію телевізійних, радіо- та цифрових платформ, то загальна аудиторія Суспільного становить 13 мільйонів людей (без урахування соціальних мереж). Також останні два роки зростають рейтинги UA:Перший та UA: Культура. Остапа зазначила, що Українське радіо, яке має найвищий рейтинг серед усіх українських розмовних радіостанцій, жодного разу не згадувалося урядом.

 

Більше на сайті Детектор медіа.
Фото: паблік Суспільного у Facebook