Назад до новин

Олексій Мацука, головний редактор телеканалу «Дом», пішов з посади

6 листопада – Під час однієї з панельних дискусій Донбас медіафорум 2021 головний редактор державного телеканалу «Дом» Олексій Мацука сказав: «За останній рік телеканал “Дом” сформував сильну команду, мав достатньо можливостей і зможе продовжити без мене». Мацука сказав, що планує «зосередитися на посиленні присутності українських медіапроєктів на непідконтрольних уряду територіях», оскільки там «може бути точка неповернення».

Олексій Мацука — український журналіст із Донецька, голова правління ГО Донецький інститут інформації, засновник інтернет-видання Новости Донбасса. У лютому 2021 року його призначили головним редактором телеканалу «Дом». «Дом» — державний телеканал, який розпочав роботу у березні 2020 року, щоб мовити на тимчасово окуповані території. Однак, за словами різних експертів, через 18 місяців після його створення, схоже, уряд розширив компетенцію канала, щоб він став загальнонаціональним.

 Хоча офіційного оголошення про зміну цілей і досягнень телеканалу «Дом» не було, останні ілюстрації нової стратегії каналу включають:

·       президент Володимир Зеленський 5 серпня дав інтерв’ю телеканалу «Дом», у якому заявив, що хоче, щоб «Дом» транслював «не лише для тимчасово окупованих територій, а й для внутрішньо переміщених осіб на підконтрольних уряду територіях»;

·       28 жовтня Детектор медіа (ДМ) опублікував статтю журналістки ДМ Галі Скляревської та експерта з державних закупівель Ярослава Пилипенка з подробицями та аналізом великої закупівлі реклами (онлайн та зовнішньої) телеканалу «Дом». Зовнішня реклама була розміщена в усіх обласних центрах і коштувала 30 мільйонів гривень (близько 1,2 мільйона доларів США). «Дом» витратив лише 300 тисяч гривень (близько 12 тисяч доларів США) на рекламу в Донецькій, Луганській та Херсонській областях, регіонах, що межують із зоною збройного конфлікту. Купівля була проведена через переговорну процедуру (а не через конкурс), оскільки це дозволив парламент влітку 2021 року для компаній, котрі беруть участь у заходах, присвячених святкуванню 30-ї річниці Незалежності України. Автори статті ДМ підкреслюють, що, незважаючи на технічні характеристики процедури, пов’язані з просуванням Саміту Кримської платформи, жодне з фактично розміщених рекламних повідомлень не пов’язане з самітом, ВПО чи окупованими територіями, а натомість адресовано ширшій аудиторії («Хочеш знати правда? Дивись телеканал «Дом»). На інформаційний запит ДМ генеральний директор телеканалу “Дом” Юлія Островська повідомила, що «цільова аудиторія «Дому» розосереджена по всій Україні і має залишатися в одному інформаційному просторі». Згідно із статтею, «мовник набуває статусу державного загальнонаціонального російськомовного телеканалу». Для порівняння, річний рекламний бюджет Суспільного складає всього 300 000 гривень (приблизно 12 000 доларів США);

·       1 листопада депутат «Голосу», колишній журналіст Сергій Рахманін під час ток-шоу Суспільного «Зворотний відлік» сказав, що «Дом» «націлений не на тих, хто живе на окупованій території, а на внутрішню аудиторію».

Більше на сайті Детектор медіа.


Photo: Donetsk Institute of Information