Назад до новин

Соцмережі про вибори: За що “голосують” Facebook, Instagram та VK?

19 липня 2019 р.Від початку парламентської виборчої кампанії українські користувачі Facebook, Instagram та ВК активно писали про п’ять найбільш рейтингових партій. Експерти з нашої партнерської ГО “Інтерньюз-Україна” та аналітичної компанії “Singularex” проаналізували три найбільш популярні в Україні соцмережі, аби зрозуміти, що відбувалося у них напередодні виборів.

Три соцмережі — три різні світи

Facebook, Instagram та VK дуже відмінні одна від одної. У них домінують різні практики, погляди й авторитети. Якщо в українському сегменті VK панують російські наративи, то в Instagram повністю домінує Зеленський і «Слуга народу». Із Facebookусе складніше. Тут — максимальна множинність, яка водночас створює ілюзію: співвідношення політичних сил та реакцій у Facebook далеке від відображення реальної електоральної картини.

Вибори викликають цунамі в соцмережах

Усі три соцмережі активно реагують на політичні події в Україні. У VK, Facebook та Instagram кількість постів, присвячених виборам, різко збільшилася одразу під час церемонії інавгурації Зеленського. Порівняно із початком травня, в цей день кількість постів у VK та Facebook зросла майже втричі, а в Instagram – аж у сім разів. Якщо згодом динаміка в Instagram та VK значно знизилася, користувачі Facebook продовжували активно реагувати на релевантні новини щодо виборів. У середньому тут було приблизно вдвічі більше постів, ніж до інавгурації (приблизно 1200 постів), тоді як у VK — всього на чверть більше (250 постів). На цьому тлі у всіх соцмережах помітно виділяється сплеск у динаміці дописівта реакцій після 9-го червня. Така тенденція, ймовірно, пов’язана із оприлюдненням нових рейтингів, купівлею телеканалу «ЗІК» соратниками Медведчука, видачею російських паспортів жителям Донбасу або ж зустріччю Зеленського із Еммануелем Макроном.

Читайте повний аналіз тут.