Back to news

Український сегмент YouTube у 2021 році випередив за популярністю проросійські мережі – дослідження

24 листопада – «Українська правда» опублікувала статтю «Ренесанс українського YouTube. Як закінчується ера проросійських каналів в Україні. Дослідження» Оксани Мороз, керівниці проєкту з медіаграмотності Як не стати овочем. Мороз представила результати дослідження, проведеного у співпраці з цифровим медіа-агентством be.true. media із серпня по листопад 2021 року. Вони вивчили 421 найбільших суспільно-політичних каналів YouTube, орієнтованих на українську аудиторію.

У статті є посилання на опитування USAID-Internews Ставлення до медіа та споживання різних типів медіа 2021, у якому йдеться, що кожен четвертий українець споживає новини з YouTube, тоді як українці менше, ніж будь-коли, використовують телебачення для новин. За словами Мороз, ключовим висновком її дослідження є те, що український YouTube замінив проросійські мережі, створені або росіянами, або українцями, які пов’язані з російськими медіапродуктами. За останні три місяці глядачі провідних українських YouTube-каналів на 30% перевищували групу проросійських каналів, яку відстежувала група Мороз. Це є відмінністю від минулорічних результатів про те, що найбільше дивилися проросійські канали.

Мороз повідомила, що усього через Patreon понад 12 000 українців підтримують 50 найпопулярніших каналів YouTube з 2 300 000 мільйонами гривень (85 185 доларів США) на місяць. Три канали з найбільшою сумою пожертв Patreon – це Сергій Притула, Toronto TV та Bihus.info. Наприклад, Bihus.info станом на листопад 2021 року мав 490 000 передплатників і понад 166 000 переглядів на місяць. У 2021 році Bihus.info запустив проєкт репортажів-розслідувань «UNSCAMMED» за підтримки Медійної програми в Україні (реалізується Internews), який викриває поширені види шахрайства. Одне з таких відео –Як розпізнати шахраїів на OLX? Топ-5 схем – набрало півмільйона переглядів.

Серед лідерів з півмільйона передплатників є ще один партнер Internews – Toronto TV, пише Мороз. Середня кількість переглядів окремого відео Toronto TV у п’ять разів більше, ніж відео, розміщених на каналі Дмитра Гордона, незважаючи на те, що Гордон має понад три мільйони передплатників і є найпопулярнішим відеоблогером в Україні, за даними опитування USAID-Internews «Ставлення до медіа та споживання різних типів медіа 2021».

 У статті цитується генеральний директор be.true.media Микола Рогинець: «Україномовний та проукраїнський YouTube продовжуватиме рости. Це неминуче, оскільки є відповідний суспільний запит. Глядачам подобається цей контент, рекламодавцям подобається кількість переглядів на цих каналах. А влада іноді підтримує виробників українською мовою. Думаю, наступного року ми побачимо принаймні 30%-50% зростання глядачів».

Мороз зазначила, що канал Анатолія Шарія залишається важливим гравцем проросійського YouTube в Україні. З листопада 2020 року кількість його передплатників зросла на 150 тисяч. Однак, згідно з дослідженням 2020, частка глядачів Шарія з України становить лише 25%, причому 52% – з Росії, а решта – з інших країн.

 

Більше на сайті «Українська правда».

 


Photo credit: Souvik Bnerjee on Unsplash