Назад до новин

Завершилася загальнонаціональна медіа конференція

2-3 листопада: Ми підтримали організацію та проведення ключової події української медіа спільноти. До національної конференції долучилися представники громадськості, медіа експерти, журналісти, мовники.

З вітальним словом виступив Вейн Шарп, директор Internews в Україні та Сьюзан Фрітц, регіональна директорка місії Агенства МША з розвитку.

“Ми зібралися щоб поділитися думками, обговорити роль суспільного мовника і питання пропаганди, допустимі межі розповсюдження контенту під час війни”, – резюмував пан Шарп.

Промова Мирослава Мариновича, віце-ректора Українського католицького університету, знаного правозахисника та дисидента, відкривала форум National Media Talk. Відомий український інтелектуал окреслив завдання сучасної журналістики в епоху постправди.

На думку Наталі Іщенко, оглядача Газети “День”, Мирослав Маринович “зробив невластивий та «дефіцитний» для сучасного українського медіа-середовища крок: він окреслив етичні цінності та духовні орієнтири роботи журналіста і дав моральну оцінку поточної медіа дійсності”. (Читати повний текст статті автора).

Головний посил його промови –  новітня журналістика вимагає змін, які треба починати із переосмислення цінностей. «Професіоналізм, опертий на хибну ціннісну основу, є небезпечним і руйнівнім», – впевнений Мирослав Маринович.

Головним завданням для медіа, що мають нарешті додати до фундаментальних підвалин своєї діяльності вічні цінності, віце-ректор УКУ вважає розвінчання брехні та пошуки і відстоювання істини. За його словами, в душі нинішнього журналіста «має прокинутися щось від гоголівського Бульби: «якщо я тебе породив, світе постправди, то я ж тебе і вб’ю».

Повний текст промови:

Впродовж двох насичених днів, запрошені експерти та учасники – яких було більше 220 осіб – обговорили, наскільки якісну інформацію українці можуть отримати з медіа, чи підтримують медіа позитивні зміни в суспільстві, чому поточна ситуація не задовольняє частину медіаспільноти та які шляхи її покращення.

Наприклад, під час однієї з дискусій на тему “Як допомогти суспільному мовнику? Що необхідно для успішної реалізації реформи?”Тетяна Лебедєва, голова Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України, почесна голова Незалежної асоціації телерадіомовників, сказала: “Потреб суспільного дуже багато. Якщо їх сформулювати – вони глобальні. Одна з найважливіших – змінення суспільного ставлення, розуміння політикуму, що є таке суспільне мовлення. Не просто розуміння, а сприйняття парадигми ставлення до ЗМІ взагалі, до суспільного мовника – особливо.

“Суспільне – то основа демократії в країні. Друге – розуміння, переконання, для чого потрібно суспільне? Третє, – це внутрішній спротив системи, яку потрібно реформувати.

“Треба зрозуміти, що реформа триває, її неможна зупинити,точка неповернення пройдена, потрібно якість раціонально ставитися до цих змін” – додала вона.

Джоан Барата Мір (Іспанія), міжнародний експерт зі свободи вираження поглядів, свободи медіа та медіа- регулювання поділився наступним спостереженням:

“Країни, які мають добре фінансованого мовника, – мають сильнішу демократію. Основні рушійні принципи реформи такі: на рівні громадян було чітке розуміння державного сусіпільного мовника. Державний- це рупор держави. Суспільний- обслуговує інтереси громадян. Потрібна автономна структура. Треба гарантувати, щоб суспільний мовник отримував добре фінансувався у повному обсязі. Крім того, має бути незалежний регулятор в Україні, який постійно оцінював би роботу суспільного мовника. Суспільний мовник- це рушійна сила трансформації всієї системи”.

Під час окремої дискусії під назвою “Чи знають українці, що насправді відбувається в їхніх громадах?”, учасники говорили й про регіональний контент в національних та регіональних медіа.

Наталія Стеблина, координаторка одеської експертної групи Інституту демократії ім. Пилипа Орлика надала відповідь на питання: “Які з матеріалів переважають в регіональних медіа?”

«Аналітики не має. Є піар влади на тлі реформ. Ця тема актуальна, як і тема джинси. Ми не чуємо громаду на сторінках преси, як ці реформи відбуваються”. 

За словами, модератора дискусії Світлани Єременко, лише 1,5% матеріалів в регіональних медіа присвячені проблемам самоврядування.

Всі зацікавлені мали можливість стежити за перебігом конференції в режимі он- лайн, наживо — on-line трансляція національної конференції працювала за посиланнями тут: День ПершийДень Другий.  Також працювало інтерактивне голосування по кожній із дискусій.

Ознайомитися з повною програмою, спікерами та преглянути всі матеріали з конференції – фото, репортажі, відео – можна на сторінці національної конференції National Media Talk у Facebook та на офіційній сторінці Форуму – шукайте хештег #NMT2017.

Організатором-партнером нашої конференції була Незалежна асоціація телерадіомовників (НАМ) за фінансової підтримки USAID.

Фото: Сергія Савченка